SPOOKY ESCAPE, czyli zapraszamy do halloweenowego pokoju zagadek!

Tego dnia wchodząc do klasy, Wasi uczniowie nie będą spodziewać się, że zatrzasną się za nimi drzwi, a jedynym sposobem wydostania się z niej (i pójścia na przerwę) będzie odnalezienie hasła, które zatrzyma klątwę złej Czarownicy Poppy 😉

 

 

Zapraszam na pełną emocji lekcję Halloween w konwencji escape room, która podbije serca wszystkich miłośników zajęć z dreszczykiem, elementami tajemnicy i dużą dawką niewiadomych, gdzie rozwikłanie prowadzi do odkrycia szyfru, w którym zakodowana jest antyklątwa na złośliwe czary edu-czarownicy 😉

 

Elementy zaskoczenia i odkrywania czegoś nowego, humor, zabawa i pozytywne emocje to silne czynniki wzmacniające motywację naszych uczniów do nauki. Przy okazji tej lekcji interkulturowej zbudujemy także kluczowe umiejętności przyszłości, takie jak:​

  • współpraca w grupie (collaboration)– team power nigdzie nie sprawdzi się tak dobrze jak w zabawie typu escape room – drużyna/para musi współpracować ze sobą, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest rozwikłanie zagadki!
  • myślenie krytyczne (critical thinking) – nie ma złych odpowiedzi, liczy się pomysłowość, wychodzenie poza schematy i szukanie niesztampowych rozwiązań!
  • komunikacja (communication) – w grze escape room „dogadanie się” w celu pokonania kolejnych wyzwań to podstawa do szybszego i skuteczniejszego odkrycia tajemnicy.
  • kreatywność (creativity) uczniów i nauczyciela – niejednokrotnie zadziwia obie zainteresowane strony 🙂 UWAGA! Akceptujemy inne rozwiązania, które mogą odbiegać od „klucza odpowiedzi” – zadaniem uczniów jest odkrycie zagadki!

 

Myślę, że nie trzeba Was dłużej zachęcać – zapraszam do pobrania scenariusza dla nauczyciela (z objaśnieniem zadań) oraz kart pracy dla uczniów na lekcję Spooky escape – czyli halloweenowy pokój zagadek!

 

HAVE A SPOOCTACULAR TIME WITH YOUR STUDENTS!!! 😉

 

Poniżej scenariusz gry „Spooky escape” dla nauczyciela

Poniżej karty pracy do gry „Spooky escape” dla uczniów

 

 

   

MRS POPPY, CZYLI KIM JEST JUSTYNA MAK?
Nauczycielka, trener i coach językowy; zafascynowana narzędziami, które usprawniają proces nauczania/uczenia się i świadomie wspierają w rozwoju; autorka innowacji pedagogicznych oraz szkolna koordynatorka wielu TIK-owych projektów i programów.